איך לכתוב קורות חיים

טיפים ועקרונות לכתיבת קו"ח

קורות החיים הם השלב הראשון בדרך למצוא עבודה והסינון הראשוני שמבצע המעסיק, ולכן חשוב להשקיע המון מחשבה בכתיבתם. אז איך כותבים קורות חיים מוצלחים? ריכזנו עבורך כמה עקרונות כלליים וטיפים מועילים.

מבנה קורות חיים

מבנה קורות חיים קלאסי כולל את הפרטים הבאים:

מידע אישי: שם מלא, פרטי התקשרות, מייל וטלפון, כתובת מגורים נוכחית, מספר תעודת זהות. אולי זה נשמע לכם הכי מובן מאליו, אך מסתבר שיש אנשים שפשוט שוכחים לכתוב את פרטי ההתקשרות שלהם. במקרה כזה הסיכוי שהמעסיק יתחיל להתחקות אחרי האדם שמאחורי אותו מסמך קורות חיים, כתוב טוב ומרשים ככל שיהיה, הוא כמובן נמוך מאוד.

ניסיון תעסוקתי: ציינו את שם העסק, שנת התחלה ושנת סיום וסיכום תמציתי של פעילותכם במסגרת העבודה. מומלץ שתתמקדו בעבודות העיקריות וארוכות הטווח שביצעתם. פירוט של יותר מדי משרות בטווחים קצרים עשוי ליצור רושם של חוסר יציבות תעסוקתי. מן הסתם, אין טעם לפרט יותר מדי על עבודות שאינן קשורות לתחום הרפואה המשלימה; המטרה היא להדגיש את הידע והניסיון שלכם בתחום, ולהישאר ממוקדים. מכיוון שתחום הרפואה המשלימה דורש יחסי אנוש טובים ורגישות לאנשים, נסו להדגיש את הנגיעה שלכם בתחומים הללו, גם במקומות עבודה שאינם קשורים לתחום הרפואה המשלימה.

השכלה: ציינו השכלה פורמלית (בית ספר, אקדמיה), בצירוף שם המוסד, שנת התחלה ושנת סיום. היות והמטרה שלכם היא למצוא עבודה בתחום הרפואה המשלימה, חשוב מאוד שתציינו כי למדתם במכללת רידמן בראש הרשימה. נסו לפרט ככל שניתן (מסמך קורות חיים אמור להתפרס על פני עמוד אחד בלבד) על הקורסים שעברתם במסגרת הלימודים ומחוצה לה, כגון תרומה לקהילה והתמחויות.

שפות: כמטפלים אנחנו באים במגע עם מגוון רחב של אוכלוסיות, חלקם דוברים שפות כמו אנגלית, רוסית צרפתית ואינם דוברים עברית. מעסיק יראה בידע שלכם בשפה מסוימות יתרון במענה לצרכים של אוכלוסיות שונות, ועשוי להעניק לכם עדיפות על פני מועמדים אחרים למשרה.

תחומי עניין: רצוי להוסיף לצורך הענקת נופח אישי וידידותי לקורות החיים. אין צורך להרחיב יותר מדי, אלא לכתוב בקצרה מה אתם אוהבים לעשות ומה התחביבים שלכם. כמובן שבסעיף זה רצוי לציין מדוע בחרתם ללמוד מקצוע מתחום הרפואה המשלימה – אתם מאמינים באורח חיים בריא? אוהבים לטפל באנשים ולייעץ להם? ציינו זאת – הראו שאתם מטפלים בלב ובנשמה!

קורסים והכשרות: בסעיף זה תוכלו לציין קורסי העשרה בלתי פורמאליים, במידה ועשיתם קורסים כאלה. חשוב להפריד בין השכלה פורמאלית לבין קורסי פנאי – לדוגמא, קורס איפור מקצועי לא ייכנס תחת סעיף ההשכלה, אלא תחת קורסים והכשרות. זה המקום לספר על הקורסים שעברתם במסגרת הלימודים ומה הם תרמו לידע שלכם. לדוגמא – אם במסגרת הלימודים עברתם קורס טיפול בפרחי באך – ציינו זאת (ניתן לכתוב מידע זה גם תחת סעיף ההשכלה).

ידע ביישומי מחשב: מידע זה חשוב במיוחד אם הנכם מגישים מועמדות למשרה אדמיניסטרטיבית (לדוגמא עובד/ת אדמיניסטרטיבי/ת למרפאה או ספא, משם אפשר תמיד להתקדם). ציינו את יישומי המחשב החשובים בהם הנכם מתמצאים כגון יישומי אופיס, תוכנות עריכה כמו פוטושופ ויישומי אינטרנט.

טיפים חשובים

ועכשיו, אחרי שהכנסתם את המידע בסדר הנכון, קחו בחשבון גם הנקודות הבאות:

אורך: הקפידו לשמור על אורך של עמוד אחד בלבד. את העמוד השני מעסיקים בדרך כלל פשוט לא קוראים. לשם כך הקפידו על תוכן רלבנטי בלבד ואם יש צורך הרחיבו את השוליים העליונים והתחתונים של המסמך.

צרו יותר מקובץ קורות חיים אחד: די ברור כי אותם קורות החיים לא יתאימו לכל המשרות, לכן חשוב להכין מספר נוסחאות של קורות חיים. לכל משרה נדרשים כישורים אחרים, והמטרה היא להדגיש את הכישורים הרלוונטיים למשרה. מגישים מועמדות למשרה הכוללת מכירות, כגון ייעוץ בבית טבע? הדגישו את האנרגטיות וכושר השכנוע שלכם. מגישים מועמדות למשרה השמה דגש על שירות לקוחות וסיוע לאנשים, כגון טיפול וליווי במרכזי בריאות גוף ונפש? הדגישו את רמת יחסי האנוש שלכם, את הסבלנות והמסירות. מגישים מועמדות למשרה בעלת אופי אדמיניסטרטיבי, כגון עוזר/ת למטפל/ת או עוזר/ת אדמיניסטרטיבי/ת במרפאה? הדגישו את יכולות הסדר והארגון ואת הרב משימתיות שלכם. חשוב מאוד: מטרתכם היא למצוא עבודה בתחום הרפואה המשלימה, לכן חשוב להדגיש את הפן ההוליסטי באישיותכם – הראו למעסיק שאתם מביאים עמכם גם אישיות ייחודית וערך מוסף ולא רק טכניקות טיפול.

הגהה ושפה תקנית: חשוב, חשוב, חשוב! כל מעסיק רוצה עובד שיודע להתבטא ולייצג את חברתו בכבוד. הקפידו על שימוש בשפה נכונה, שימוש נכון בסימני פיסוק ובניית משפטים בהירים וברורים.

הגינות: הכלל הכי חשוב הוא הגינות; היו כנים בכל המידע שאתם מוסרים והיו עצמכם. חשוב וכדאי לציין נקודות חוזק והצלחות שקצרתם בהמשך הדרך, אך חשוב באותה מידה לתת את התחושה כי תשמחו ללמוד דברים חדשים, וכי מטרתכם היא לצמוח ולהתפתח.

מבנה קורות חיים לדוגמא >>

בהצלחה!

איזו משרה מעניינת אותך?

מאגר המשרות שלנו פתוח לסטודנטים ולבוגרים שלנו בלבד. אם טרם נרשמת למערכת אפשר לעשות זאת כאן

הגעת עד לכאן ונשארו לך כמה שאלות פתוחות?

פשוט ממלאים את הפרטים בטופס מטה ואנו נשמח לחזור אליך בהקדם
אפשר גם להתקשר לטלפון: 5284* בימים א'-ה' בין השעות 09:00-19:00
מוזמנים לבקר בקמפוסים שלנו

    באמצעות האפליקציה של מכללת רידמן
    תוכלו לנהל את כל המידע הלימודי וגם לדבר איתנו ישירות

       

    כל המידע הלימודי – הבירוקרטי והחברתי אצלכם בכף היד!

    ציונים מערכת שבועית לוח מבחנים בקשה לאישורים משוב למכללה בקשת תמיכה מהירה למערכת Moodle הרשמה לאירועי מועדון רידמן הרשמה לקליניקות Carpool נסיעה באמצעות טרמפים בין סטודנטים צפייה בערוץ YouTube של המכללה ועוד

    זמינה בגרסה לנייד ולדסקטופ | פתוחה לסטודנטים ובוגרים

      עיצוב ואיפיון מאיה אלאב נחשון | פיתוח דור לוי